Jak na bronzové letní opálení?

21. 08. 2022Opalování

Léto se rozeběhlo naplno, ale opakování je matka moudrosti. Řadu z vás jistě dovolená teprve čeká, tak se pojďme podívat, jak je to s opalováním. Víte, proč vaše kůže na slunci zhnědne a když to přeženete, tak se ošklivě spálí? Věnujete své kůži péči i po opalování a víte, jak to dělat správně? Pokožka na obličeji je navíc extrémně citlivá, jemná a také je stále všem na očích, když zrovna nejste v zimě schovaná v čepici a šále. Rozhodně si zaslouží adekvátní péči a za to se odvděčí krásným a zdravým vzhledem.

Trochu vědy na začátek: kůže a UV paprsky

Ochranou naší planety Země je ozónová vrstva. Slouží jako filtr k ochraně před sluncem. Jednou ze složek slunečních paprsků je ultrafialové (UV) záření. Na jednu stranu je pro nás potřebné, protože díky němu dokáže náš organismus získávat vitamín D, který si jinak vyrobit neumíme. Na stranu druhou je obrovskou zátěží právě pro náš největší orgán v těle – pokožku. Sluneční záření obsahuje 3 druhy UV záření.

 

Dlouhovlnné UVA

  • Způsobuje stárnutí kůže.
  • Prochází bez problémů vrstvou mraků i smogu a často i okny.
  • Je přítomné po celý rok a také po celou dobu slunečního svitu.
  • Proniká ze všech UV záření do pokožky nejhlouběji a umí poškodit oko a sítnici.
  • Díky němu reaguje v pokožce kyslík s melaninem a tvoří se tak klasické letní opálení.

 

Středněvlnné UVB

  • Způsobuje akutní poškození kůže, podněcuje vznik rakoviny kůže a také umí poškodit oko i sítnici.
  • Jeho největší intenzita je kolem poledne, ale neprochází sklem.
  • Díky němu se v kůži tvoří samotný melanin a vzniká tím dlouhodobé opálení.
  • Díky UVB se nám v těle tvoří vitamín D.

 

Krátkovlnné UVC

Toto záření vůbec nepronikne naší ozonovou vrstvou a na zemský povrch nedopadá.

Co to vlastně znamená opálit se?

Když na vaši pokožku začne dopadat UV záření vzniká díky tomu pigment melanin, který tvoří to pověstné opálení. Vaše pokožka se tím brání poškození buněk. Jenže všeho s mírou. Nadměrné opalování způsobuje předčasné stárnutí pokožky a také zvyšuje riziko vzniku rakoviny kůže. Lidé s tmavou pletí mají v pokožce melaninu více než lidé se světlou. Lidé, kterým se tvoří hodně pih jsou na spálení nejnáchylnější a také pokožka, která byla opakovaně od slunce spálená je na další spálení náchylnější.

 

Co to jsou ochranné faktory na opalovacích krémech?

Opalovací prostředky (krémy, oleje, spreje…) v sobě obsahují ochranný sluneční faktor označený jako SPF nebo UVF. Tyto prostředky chrání vaši pokožku před spálením od slunce a také ji vyživují a pečují o ni. Čím vyšší číslo UVF tím delší dobu vás, především tedy vaši kůži, látky obsažené v opalovacím prostředku ochrání před spálením. Například filtr UVF 15 vás ochrání před sluncem 15x delší dobu, než byste na něm mohla být bez ochrany.

 

Velkou roli při opalování hrají fototypy

Fototypů je hned několik, ale dají se rozdělit na 3 větší skupiny. Každá skupina má jiný čas, kdy pokožce sluníčko neublíží.

  • Světlá – 10 minut
  • Normální – 20 minut
  • Tmavá – 30 minut

Nejlepší je zapojit vlastní zkušenost s opalováním, protože sama jistě velmi dobře poznáte, kdy už jste na sluníčku zůstala moc dlouho a vaše pokožka bude pravděpodobně spálená. Pokud vás zajímá, jaký fototyp jste, přijďte na ošetření ke mně do salonu. Ráda si s vámi popovídám i o tom, jak o svou pokožku pečovat nejlépe.

 

Kdy byste měla nanášet prostředky na opalování?

Vždy záleží, jaký produkt na opalování zvolíte. Existují totiž 2 druhy filtrů proti slunci – minerální a chemické. Vždy se řiďte tím, co je napsáno na obale. Chemické fitry musíte nanést na kůži minimálně 20 minut před opalováním, aby se stihly dostat do kůže a začít působit. Oproti tomu minerální se do kůže nevstřebávají a tak můžete na slunce hned. Tím, že se z nich filtry do kůže nevstřebávají, jsou také vhodnější pro citlivou pleť. Moderní přípravky na opalování ale často oba tyto typy ochrany kombinují.

 

 

Jak a kam se nanášejí přípravky chránící proti slunci?

  1. Vyberte ochranný prostředek se správným UVF faktorem pro vaši pleť a dobu pobytu na slunci.
  2. Jemně ho vetřete do pokožky tam, kde pokožku nechrání oblečení. Na opalování a koupání v bazénu nebo v moři je opravdu potřeba namazat celé tělo.
  3. Citlivé části těla (obličej, ramena, uši, krk a dekolt) namažte ještě vyšším UVF faktorem.
  4. Navíc je třeba na citlivé části těla aplikovat opalovací prostředky několikrát denně, na horách a u moře klidně každé 2 hodiny.

 

Získejte dokonalé ale bezpečné opálení díky poopalovací péči

Po opalování je třeba pokožku celého těla umýt a pečlivě hydratovat přípravky po opalování. Tím zachráníte i lehčí poškození kůže a především předejdete jejímu vysychání a loupání. Pokud chcete být dokonale opálená, je potřeba tělo na opalování každý rok zvyknout a čas na slunci prodlužovat postupně. Začněte klidně s 10 minutami denně a vyhněte se opalování mezi 11 a 16 hodinou. To je sluneční svit nejsilnější. Ani vaše kočka nebo pes nevydrží na slunci moc dlouho, obzvlášť ne v těchto hodinách.

Pečujte o sebe i v létě

Přesto, že máte možná pocit, že se o pleť v létě tolik starat nemusíte, protože vypadá parádně, opak je pravdou. Nenápadné změny, které se na pokožce začnou dít uvidíte reálně až po nějaké době. A pak zase pár týdnů trvá, než se dá pokožka dopořádku. Najednou je léto pryč a vy už zase nabíháte do běžných kolejí. Nepodceňte to a přijďte si užít kosmetické ošetření, abyste vypadala a cítila se jako bohyně i v létě.

Objednejte si svou vysněnou službu

Objednávka je nezávazná, budu vás kontaktovat s možným termínem nebo doporučením.

9 + 14 =